lördag, februari 12

The ensam-hemma-effect

Tänk vad en ledig fredag och en familjefri helg kan göra för effektiviteten!

Fredag
Arla uppstigning och tejpning av socklar och hörn.
Skotta fram hel bil under halvt isberg.
Hämta målarfärg.
Måla ett lager.
Äta god god lunchsallad med lite lite salami.
Äta upp resten av salamin när lunchen var slut.
Rensa i förvaring och sopsortera.
Ringa skälla på fastighetsägaren för att de inte snöröjt.
Bära ut skräp till bilen och åka till återvinningen.
Hälsa på fastighetsägaren som stod och skottade när jag kom tillbaka.
Måla ett andra lager.
Till Friskis och spinna med Mia.
Äta god god middagssallad med lite mozarella. Eller ganska mycket mozarella faktiskt.
Få mersmak och äta lite av Brien och Chevrén också. Eller ganska mycket faktiskt.
Packa några lådor till.
Ta taberass på vinet.
Uppfyllas av skräckblandad förtjusning att jag ska leda några låtar under Spin Of Hope.
Spotifya hela kvällen på jakt efter spinlåtar.
Läsa morgontidning som nattlektyr.
Sova sött, djupt och ostört.

Lördag
Läsa morgontidningen i sängen.
Sätta på ägg-&tevatten och en tvättmaskin.
Titta ut genom fönstet och lockas att skita i att-göra-listan.
Måla ett tredje lager och hoppas det är det sista.
Äta pasta så jag bli mätt så jag inte äter upp den salami och ost som nu finns kvar efter gårdagen.

Skruva ner allt väggmonterat och täppa igen hålen.
Packa några lådor till?
Gå på ett aerobicspass.

Sen tror jag minsann att att-göra-listans alla rutor är ibockade och då blir det fria aktiviteter.
Så passande en lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar