torsdag, februari 11

Bygg-Bagge och Tak-Torsten

är på mitt jobb och gör om och gör fint i receptionen och på kontoret. Som de bankar & borrar, klättrar och käftar! Gnabbas som ett gammalt par, och de har nog passerat pensionsåldern båda två för länge sedan. Vad är du för en jävla snickare, har du satt dörrkarmsjäveln uppoch ned? ryar tak-Torsten med glimten i ögat till Bygg-Bagge. Som ruskar på huvet och viskar till mig någonting om att den där jävla idioten måste man kolla hela tiden annars blir det åt helvete fel, lite lagom högt så att Tak-Torsten helt säkert ska höra det. Jag är helt såld på de här gamla gubbarna. Jag älskar hur de svär och går på. Hur de liksom bjussar varandra på de poänger de vinner på att jävlas med varandra inför alla som råkar befinna sig i lokalen för tillfället. Har den ena lyckats vara riktigt fräck och elak, ruskar den andra bara på huvudet som bär ett leende i mjugg, och bekräftar att han har så rätt. Det är kärlek på jobbet! De säger att de kramas på kvällarna men det tror jag inte ett dugg på.

Vore det inte för dessa herrar, hade väggputs i tangentbordet, betongborrande mitt i telefonsamtal, geggiga golv, stegar där stolar ska stå, ständiga ommöbleringar och gipsskivor i drivor framför skåp man gärna vill in i, varit bra mycket mer påfrestande än det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar