lördag, februari 13

kåvepenin och furadantin

Sjukstuga råder här! Efter tre sömnlösa nätters hostande från både mig och lillTyran sprang jag från jobbet i fredags och mötte upp Tyran och mormorn på Tallhöjden för en koll av krupphalsen. Den var full av streptokocker så antibiotika skrevs ut. Sprang tillbaks till jobbet för ett lunchmöte med chefen som avlöstes av ett möte med superdesignern Camilla för presentation av hur F&S ska te sig efter renoveringen. Applåder och busvisslingar och mitt i allt: urinvägsinfektion! Nåt var väl att vänta efter sömnlösheten. Man blir varken pigg eller stark. Man blir rätt utmattad och avtrubbad. Tur att vi har mormorn. Som ställer upp närsomhelst. Tur att jag har Patrick. Som bjuder på sovmorgon och sconesbrunch, kaffe, godis och middag. Jag behöver inte göra någonting. Ändå är jag helt slut. Hur klarar sig ensamstående föräldrar? De måste ju typ be om hjälp hela tiden. Hoppas innerligt att alla har någon att be om hjälp. Hoppas innerligt att de får det! Hoppas hoppas hoppas!

2 kommentarer:

  1. Jodå, jag fick hjälp av barnens faster och svärmor, så jag slapp ha med mig barnen till akuten då jag åkte in med min astma. Alltid något. Fast...tja...sovmorgon skulle inte göra ont. ;-)

    Krya på er ordentligt och pussa på sötlillTyran!

    SvaraRadera
  2. Ja men bara en sån sak - tur att du inte behövde ta med dem! Tur att du får hjälp!

    Vi ska testa dagis för LillT imorgon, nu har hon varit hemma en vecka!

    Hoppas ni är piggare och kryare!

    SvaraRadera