söndag, maj 9

Guldstunder

När jag i torsdags tagit mig ur mitt febertöcken, fått ett upplyftande samtal från min far, dammsugit av golven och kommit på att jag hade tillgång till bil, åkte jag och hämtade först mina föräldrar, sedan lillT på dagis. Vilken lycka för henne att både mormorn och morfarn kom! Mormorn och lillT tog det handdrivna åket hem, medan morfarn och jag tog det motordrivna. Vi möttes upp i tobaksparken med fikakorg och solsken, gungor och snurror och förbipasserande båtar i kanalen nedanför. Sambon kom hem och anslöt sig innan vi gick upp till oss och lagade middag. Sedan glassfika och motordriven tranport av mormorn och morfarn hem igen.

Somliga kvällar somnar man skönare än andra!

Eller så har man det så bra att man aldrig vill gå och lägga sig! Igår var jag barnfri och gräsänka och hade min bästa Eva och min bästa Mari här. Det hårfärgades, youtubades, bölades, ölades, lagades, brygdes, pratades, skrattades, skreks, åts, vinades, ojades, överröstades, älskades, överraskades, tröstades, förbannades, spelades, boostades och kändes!

Lyllos mej! Lyllos lyllos lyllos mig!

2 kommentarer: