tisdag, juni 8

Prokrastinering

Då sambon bygger grill åt F&S, spelar innebandy, jobbar heldag och far till Sweden Rock Festival inom det närmsta dygnet så lämnades liksom hem och barn till mig att ta hand om. Jag har således middagsrester och disk att ta hand om, matsedlar att komponera, inköpslistor att skriva, legobitar att plocka, grushögar att dammsuga, bajsblöjor att kasta, tvätt att vika, Trosapackning att packa och jobb att göra.

Såhär har jag lagt upp det:

Vi reste oss från middagsbordet utan att plocka undan efter oss, Tyra tog sin gräsklippare och jag tog ett glas vin med mig ut i trädgården där vi umgicks med våra fina grannar Rutan och Benny.

Vi låg länge i sängen och läste och pratade innan Tyra somnade.

Vi, eller nu var det bara jag kvar ja, undvek alla sysslor och tog en stor kopp O´boy och slog på Ugly Betty.

Efter det fortsatte jag undvika alla sysslor och lade laptopen i knät.

Nu börjar det närma sig att jag ska ta tag i hela klabbet.

Måste bara ladda med lite slapp i soffan först.

Det finns många intressanta teorier om detta med att skjuta saker framför sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar