lördag, oktober 30

Måttlighet är inte min dygd

Köpte en flaska dyrt dessertvin igår. Tänkte att det är trevligt att ha hemma. En flaska som kan stå i kylskåpsdörren, ständigt kall och redo att tillfredsställa ett ofta besökande sötsug. I ställer för efterrrätt tar man sig ett glas kallimmigt sött dessertvin.
Njuter.
Sparar till nära helg. Och nästa.
Och nästa.

Om man är en normal människa.

Själv drog jag i mig hela flaskan.

Inte helt sunt.

Inte helt bra bas för 75-minuters galenspinning med Mia på lördagmorgonen. Ville kräkas och svimma flera gånger.

Lär jag mig av detta till nästa gång?

Troligtvis inte.

3 kommentarer:

  1. Med dig i åtanke lyxade jag med lite extra vin igår kväll. :-) Förresten, hade du inte sagt något hade jag aldrig anat att du var bakis. Så fräsch vill jag också få se ut/vara dagen efter!

    SvaraRadera
  2. Kul att man kan inspirera, vet bara inte om att inspirera till höjd alkoholkonsumtion är att lägga på meritlistan;)!

    Men du Mia, du hade väl glömt linserna i lördags va, för inte är det bara det suggestiva halvmörkret i spinsalen som lurar dig att jag såg fräsch ut?!

    En annan sak som inte hamnar på min meritlista är "Superbra på att ta emot komplimanger, verkligen superbra."

    KRAM!

    Och tack.

    SvaraRadera
  3. Joho då, linserna var i, min vän. Och det där med att ta komplimanger får du allt öva på! :-)

    Kram!

    SvaraRadera