måndag, november 14

Släng dig i väggen Dostojevkij!


Asså shiiiiit vad jag längtar till onsdag! Då ska jag och Moan gå på premiären av Breaking Dawn, den fjärde Twilightfilmen. De tre tidigare har pappan gått med på då jag tydligen varit helt beyond förstånd. Tänkt att de där tonårshistorerna är inget för mig.
Så en sjuk hemmadag hade jag verkligen ingenting att läsa. Så jag började läsa den första boken som ligger till grund för den första filmen. Och har inte kunnat sluta! Vilken story! Vilket berättande! Vilka karaktärer! Vilken dramaturgi! Vilka filmatiseringar. Vilken casting! Vackra Edward och Bella! Vackra varma Jakob. Ett underbart och intelligent triangeldrama mellan en tonårstjej, en vampyr och en varulv. Nedskrivet med sådan kärlek och sådan sinnlighet.

Och i fjärde filmen/boken blir Bella gravid! Åhhhh, hur ska det gååååååååå!?

Läs och se, språkförbistringen i början av detta inlägg är ett medvetet grepp och inte en dålig inverkan pga överdos av tonårslitteratur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar