torsdag, juli 26

Egentid schmegentid

Det här med att 4-åringen vaknar och somnar samtidigt som en själv såhär i semestertid.

Helt ok pga: massa kvalitets- OCH kvantitetstid!
Att vi dessutom delar säng i semesterstugan får jag ju se som en av fördelarna med att vara ensam mamma på semester.
Istället för grillosigt hår och ölandedräkt får jag sniffa på vindrufs och sötvarma suckar.

En rund liten varm arm om min hals och näspussar vid nattning gör mig alldeles lugn och lycklig.
Stunder som dessa måste jag med kärleksmosig röst intyga: Du är det bästa jag vet, jag älskar dig mitt hjärta!
Och få till svar: Mmmm mamma, och jag älskar Roleen (Loreen), jag önskar hon bodde närmare oss. Hon sjunger så fint. Hon sjunger Eforia.
Sen somnar hon, trygg och leende.

Den kärleken, den kärleken!

3 kommentarer: