måndag, juli 23

Omval

Semester. Tid för tankar.
Nya miljöer ger nya perspektiv.

Jag tänker på en kvinna som berättat att hon varje semester gör omval. Kring livet, kärleken, karriären.
Klokt.

Vissa val innebär nytt, andra val innebär att en väljer att fortsätta.
Med skillnaden att en gjort ett medvetet val.
Tagit ställning.

Jag har nyligen valt ett nytt liv eftersom mitt gamla bestod i lögner och feghet, parallellt med den kärlek och familj som jag fann ro i.

När lögnerna uppdagades fanns inte alternativet att välja om.
När en människa i tvåsamhet fattar ödesdigra beslut i ensamhet får den stå för det. Jag valde att rädda mig och mitt barn undan de konsekvenser som kom av besluten.
För att överleva emotionellt och ekonomiskt. För att slippa bli bitter.

Nu måste jag acceptera det som hänt och välja hur jag ska leva det nya livet.

Hoppas jag hittar rätt så jag får göra omval nästa sommar. Annars får en ju alltid välja nytt!

2 kommentarer: