onsdag, augusti 18

Lycka den som sömnen får.

Herrejösses vänner vad för lite sömn kan ställa till det! Här går jag och bölar över ärtor på golvet, försvunna träningstoppar som inte alls är försvunna utan ligger precis där de ska, en trasig skål, att kryddorna inte står på rätt plats, att torr tvätt visst var blöt, att det ska bakas och lagas och jobbas och fyllas och hinnas.

Lyxproblem i ett vidare perspektiv. Men efter 3 nätter utan sömn så pallar jag liksom ingenting! Minsta lilla motgång blir en undergång! Minsta lilla fel blir en katastrof! Och hela tiden vet jag att jag beter mig som en komplett idiot som ilsknar till och bölar över minsta lilla. Likväl kan jag inte stoppa det.

Eftersom sömntabletten jag fick utskriven inte har någon verkan annat än biverkningarna: bakfylla, trötthet och minnesstörningar vänder jag mig nu till högre makter:

Gud som haver barnen kär, kan du tänka dig att ha en medelålders kanslist lite kär också, och se till mig som sliten är, vart jag mig i sängen vänder, är min sömn tji helvete. Sömnen kommer sömnen går, lycka den som sömnen får.
Amen motherfucker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar