tisdag, augusti 31

Nä hörrni


om man skulle ta och blogga lite?


Hösttröttheten har slagit till. Däckade efter dagishämtning och middagsfix. Väcktes med kaffe av mina finaste. De som jag inte kan se mig mätt på. Nu sover LillT och P spelar innebandy. Storasystrarna är hos sin mamma.

En stund för mig själv.

Lite plock med tvätt. '

Lite sockersug.

Lite inventering av vantar och mössor till dagisungen.


Premiär för mössa idag på den skuggiga, blåsiga dagisgården. På krönet ovanför dagis lyser solen och värmer med 20 grader. Man pälsar på på morgonen och svettas ihjäl på eftermiddagen. Precis som på våren.


Men hösten är min årstid. Trötthet till trots. Jeans, tröjor och kängor är mycket mer bekvämt än kjol och linne.

Luften är lättare att andas.

Färgerna är vackrare än vackrast.


Sköna september är nu välkommen! - varför finns ingen sång som heter så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar