måndag, maj 30

Handskrift

Inser med vemod att jag tappat min handstil. Ja, alltså inte helt, jag kan fortfarande krafsa ihop en inköpslista vid behov, men det är väl också det enda tillfälle jag tar fram papper och penna för att skriva för hand.
Det är ju till och med sällsynt att jag skriver min namnteckning då jag sköter de mesta affärerna via internet och där identifierar mig med e-legitimation.

Och jag som skriver så snyggt! Eller skrev nu då.

Jag har till och med haft ett heltidsjobb som texterska! Förvisso handlade det mest om snabbtextning (butiksskyltar typ: Extrapris! Köttfärs 49:98 100% nöt) men ändå! Nu printas ju allt centralt och skickas till butikerna, vilket resulterar i ett handeskriftförfall även i butiksvärlden. Ingen övning ger ingen färdighet!

Det är nästan som att ett hantverk håller på att förtvina! En konstart håller på att dö ut! Jag vill varna för detta!

Kanske måste jag börja handskriva dagbok igen? Då ligger bloggen risigare till än vanligt.

OBS! Ser på andra, ordentliga bloggare, som kan vett och etikett, att man tydligen ska redogöra för om en blid är lånad. Alla mina bilder är snodda på google bildsök. Förutom de som uppenbart föreställer mig, mitt barn, min snubbe, mitt hem och - ja, ni hajjar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar