måndag, maj 16

Tjöööta


Vi läser ofta Rut & Knut som godnattsaga för trollet, och de senaste kvällarna är det denna titt ut på skolan som gäller. På en sida berättas det om skolmatsalen och denna illustreras av en bild på ett barn som tar mat ur ett tråg. Rätten som serveras är en av Tyras favoriträtter och igår undrade jag om hon såg vad det var på bilden. Hon tittade nogsamt efter och sken upp när hon kunde leverera svaret: -Fiskpinnar! Det rätta svaret åtföjdes av en high-five och sen läste vi vidare.

Ikväll fick jag den äran att natta trollet igen, och denna kväll var inget undantag, det var dags för Rut och Knut att titta ut på skolan igen. När vi så kom till matsalssidan ville jag återuppleva high-fivestunden från kvällen innan, och pekade så återigen på bilden med fiskpinnarna och undrade om Tyra såg vad det var för mat? Plötsligt var treåringen tretton, himlade med ögonen och riktigt suckade irriterat fram: -Men jag sa ju det igår! Jag måste väl inte säga det idag igen!!?

Rejält tillplattad kunde jag inte annat än att storskratta åt denna diss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar