tisdag, maj 10

Enligt vems mått är jag mätt?


Minns att jag för ganska precis ett år sedan hade en viktminskning på 8 kg som målsättning innan midsommar. Fullständigt befängt förstås, både tidsmässigt och kroppsmässigt. Någonstans glömde jag att min trivselvikt sattes upp innan jag burit på skatten som växte i magen i 9 månader. Någonstans fanns hoppet att kunna komma i märkesjeansen, och då åtsyftas inte Lindex- eller KappAhlmärket.

Nu är jag ett helt år klokare.

Slänger vågen och går på känn. Handlar kläder på Lindex och KappAhl som är snälla och sköna mot min nya kropp som trots att den ser mer ur form ut än någonsin nog aldrig varit så vältränad och stark!
Istället för att jaga kilon jagar jag energi, skärper till intagen och skär ner på sockret. Påminner mig själv om att muskler är tyngre än fett.

Det där med Lindex förresten - jag och mina två vänninor konstaterade sist vi sågs att vi alla bar något plagg därifrån. Två av oss konstaterade imponerat att Lindex, som alltid varit så tantigt, faktiskt tuffat till sig! Den tredje, mer klarsynte av oss, korrigerade med att det inte alls är så att det är Lindex som tuffat till sig, snarare vi som tantat till oss.

Nåväl, summa summarum - man ska trivas både i sin kropp och i sina kläder. Då blir livet så mycket lättare! Att det ska vara så jävla svårt.



2 kommentarer:

  1. Hallå Josen!!!!!
    Nu har jag även hittat din blogg, å så spännande att få gotta runt här. Jag gillar ju dig så det här ska bli en härlig resa :). Här i Strängnäs har vi bara Lindex och Veromoda, och jag har oxå börjat gilla Lindex. Nej vi har inte blivit tantiga......
    Varma kramar Jeddan

    SvaraRadera
  2. Varmt välkommen Jeddan! Bra, är vi tillräckligt många som förnekar tantigheten uppnår vi nog småningom sanningsstatus!

    KRAM!

    SvaraRadera