tisdag, september 21

Dags att flytta?



Nej, jag tänker inte bli politisk.

Jag beundrar och avundas mångas engagemang och glöd i valdebatterna. Jag uppskattar och upplyses av deras förmågor att fomulera tankar och oro för de olika strömningar som pulsar rätt hårt i samhället just nu.

Men jag ger mig inte in i det där.

Jag har något annat, mycket djupare och mer graverande än klimatförändringar i själ och rymd, att dryfta med er.

Vi behöver en större lägenhet. Vi har så inihelvetes mycket blöta handdukar och träningskläder som behöver någonstans att hänga på tork hela tiden. Med en basketspelare på elitnivå, en proffsrytterska, två spinnare, en innebandyspelare, två jympare, en ur&skurare, tre simmare i hemmet är lilla badrummet på 4 kvm överfyllt och överfuktigt varje dag! Tre av ovan nämnda använder dessutom två handdukar var efter duschen. En till kroppen och en till håret. Samma med simmarna. En till simhallen och en till duschen. Om du räknar på att det i genomsnitt är 4 pers. som duschar här hemma varje dag, tappar du snart bort dig om du ska gångra med antalet dagar i veckan.

Vi drunknar här! Under handdukarna. Svampinfekterade och smått uppluckrade ligger vi här i pölar och tjippar efter luft. Några av oss börjar faktiskt utveckla gälar.

Hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar