torsdag, september 23

Saker hon säger



Tittar bekymrat ut genom förnstret och ser regnet falla: Men fy vicket fitväder!

Förklarar, klättrandes upp på skrivbordsstolen, för stressad pappa varför hon inte alls har tid att klä på sig och komma i tid till doktorn: Jag ska fejsbooka lite föst baja.

Ser lite drygt på sin gnällande mamma som försöker tillrättavisa hennes ombytliga vilja: Är du suj på mej ellej? Jag sa ju fölåt.

På väg hem från dagis, out of the blue? Mamma, jag är ingen pjutt.

Med huvudet på sne: Veeet duuu? Jag har tänkt på en sak...Du luktar tåbija.

Pulandes med cykelpumpen som inte riktigt samarbetar: Fi faaaaan, fi faaaan!

Svårt längtande efter storasystrar som bor hos sin mamma varannan vecka: Jag ska jinga och snacka med Fanette.

Förnöjsamt när hon får som hon vill: Jättetoppenkanon!

Rutinerad vid nattning: Nu släckej jag, säg god natt min skatt nu.

Nu sover hon, lilla skatten, och jag kan knappt vänta tills jag får möta henne imorgon!

2 kommentarer:

  1. Jag sitter här och skrattar så jag blir tårögd! Gulliga fina unge!

    Har jag förresten berättat om då Minnan sjunger hela sången om Bockarna Bruse? Hon kan ju inte heller säga R... "Stoja bocken Bjuse, tjampaj övej tjollebjon", det är så fint! :-)

    SvaraRadera
  2. Jamen de är ju så sköna att man bara spricker av glädje och stolthet! Tänk om vi ska ta och tussa ihop de där två och se hur det funkar den här gången?!:)

    SvaraRadera