tisdag, september 28

Teknikstress

Fick sova rätt bra i natt, men vaknade inte särskilt stursk. Nerverna lite utanpå även denna dag. Stressen på jobbet intensifieras, eller avtar åtminstone inte. Datorn lägger av att kommunicera med musen och tangentbordet. Flera gånger om dagen. Jag älskar min arbetsplats, men ibland drömmer jag om ett stillsamt kontor med snabbknapp till en stor, kompetent IT-avdelning. Jag blir nästan knäsvag när jag tänker på det. Idag släckte och låste jag in till kontoret, säkrade upp med en "dra-åt-helvete-skylt" på dörren och satte mig att storböla över min havererade dator och to-do-list.

Gick ut och andades hög och klar höstluft, hämtade lillT på dagis och gick till Tobaksparken och handlade Nogger och Piggelin i glasskiosken under rutchkanan. Betalade med pinnar. Mådde mycket bättre.

P.S. Kamouflerade dra-åt-helvete-skylten i artigare ordalag, för jag vill trots allt ha kvar mitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar