tisdag, oktober 27

har någon sett min ryggrad?


Den är försvunnen. Jag är totalt maktlös mot en viljestark tjugo-månaders tjej. Jag är utspelad på fem minuter. Jag är lättmanipulerad och karaktärssvag i mitt föräldraskap och jag håller inte på principer och regler för fem öre. Jag är en förälskad och förförd mamma helt enkelt, som gör allt för att min dotter ska vara glad och nöjd. Som behöver hitta sin ryggrad. Eller lite pedagogiska verktyg. Eller lite mer tålamod. Uthållighet? En burk med något lugnande i? En ganska stor dos av allt det där i kombination vore det ultimata. I övrigt är jag en skitbra mamma.

3 kommentarer:

  1. Jag känner likadant! Och då är min lilla bebis snart 10 år!!! När han har "blicken" då är man rökt! Tänk Johanna, han är snart 10 år, var har tiden tagit vägen?

    SvaraRadera
  2. åh, jag älskar ditt sätt att skriva! Och det du skriver, för den delen. Det är verkligen just som du beskriver det hela.

    SvaraRadera
  3. Mary: pågår det ända tills tonårstrotset tar över alltså!? HILFE!

    Maria: Tack för komplimangen! Följer dig av precis samma anledning. Inlägget om en vuxen som saknas gav mig sånt hjärteknip!

    SvaraRadera