tisdag, oktober 6

no öronpropps no sleep

Kurs på Bosön fredag-söndag. Inkvartering på Scandic Lidingö. Susande fläkt i taket och fart och fläkt på dansgolvet inunder. Inga öronproppar i väskan och inga i receptionen. Ingen sömn. Varför bytte jag inte rum då?
För att jag är en mes.
Kollegan sov så gott innan jag upptäckte fläktfan första natten. Det var så sent och vi var så trötta när vi kom till hotellet andra natten att jag inte orkade ställa till med en flytt. Kollegan trött-trött och ville bara få sova-sova. Så jag fick hata-hata fläktfan och lyssna på podradio genom sus och dus och kollegans snarkningar.

Nästa gång ska jag ha ett rum för mig själv. Utan fläkt. Utan dansgolv. Med en låda öronproppar.
Det är väl inte för mycket begärt?

Igår var jag inte rolig att leva med. Tur att jag har en man som älskar mig som mest när jag förtjänar det som minst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar