tisdag, november 17

after work

promenerade jag i novemberregnet ner på staden. Skulle vara lite tidseffektiv och ringa några samtal när jag ändå stod i Birkakorset och väntade på grön gubbe. Ingen av de tre jag sökte gick att nå så jag fick prata in på deras mobilsvar. En av mina inte så utvecklade kompetenser är att fatta mig kort på folks telefonsvarare. Tre långa, informativa meddelanden således, och jag kunde tömma hårddisken på både information samt påminnelsen att komma ihåg att föra fram informationen. Mottar under kvällen sms och samtal med upplysning om att trafikbruset överröstat mig totalt, förutom då en högst olämplig, tillräckligt högljudd svordom som trängde igenom bruset när jag blev helt nedstänkt av en bil på klaffbron. Alltså måste jag dra allting igen. Minus svordomen. Inte så värst tidseffektivt. Inte så värst kul att sitta i loungen på Park och sippa vin och känna sig fri och vuxen och obesvärad med vägkantsvattenpölssoppa som accesoar. Det fick bli bärs och jordnötter i stället. Matchade geggstrumbyxorna och fläckkängorna på ett helt annat sätt än ett immigt glas Chardonnay gjort. Tur att man är anpassningsbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar