torsdag, november 5

Skrivterapi

Tredje dagen hemma från jobbet. Dras med en förkylning som som satt sig i huvudet och som droppvis rinner ur mig med långa och ojämna mellanrum. Bihålorna känns inte helt ohotade.

Gjorde en rejäl tömning då jag satt mig och skrev ett brev som borde blivit författat för länge sedan. En olöst konflikt, några hårda ord och en desperat flykt behövde sammanfattas och förklaras.
Så förlösande för hjärtat och snoret att formulera oro och ångest, förklara avsikter och ståndpunkter och fastslå att kärleken är oförändrad, står stark och orubblig trots meningsskiljaktigheter.
Det sprutade ur både ögon och näsa och jag känner mig kilovis lättare till sinnet, för att inte tala om i bihålorna!
Skit i medicin och pencillin, skriv och gråt istället!

2 kommentarer:

  1. Låter ganska skönt, trots allt. Jobbigt, men skönt.

    Och bihjåleinflammation botar man förresten oväntat bra med Ipren morgon och kväll i en vecka. Min pappa doktorn har lärt mig det, och jag har just ännu en gång konstaterat att det funkar!

    Ses på tisdag, äntligen! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Exakt - jobbigt men skönt! Imorgon ses vi på F&S!

    SvaraRadera