fredag, november 13

var på systemet och dämpade min ångest idag...

Min medelåldersångest du vet? Den blev inte bättre av att jag läste seriestripparna i DN och identifierade mig mer med "medelålders plus" än med "Rocky". När jag sedan upptäckte att hårtoningen växt ut med ilfart (säkert ett tecken på hormonrusning i och med klimakteriet) och blottat mina silverstrimmiga tinningar var insikten ett faktum. Medelålders!

Således besökte jag i eftermiddags systembolaget för att införskaffa Chardonnay (vi medelålders är ju lite finsmakare va) för att avnjuta under hemmakvällen. Men se då - den trevliga, underbara och uppenbart synskadade människan i kassan BER OM LEGITIMATION!


Medelålders! Jag? Äh, 25 max. MAX!

1 kommentar:

  1. Hurra! Och GRATTIS, så klart! :-)

    Vi medelålders kan minsann lura de närsynta kassörskorna på systemet vi! (det hände nämligen mig en gång för hundra år sedan också)

    Ditt hår måste växa sjukt fort. Igår syntes då inte ens antydan till utväxt eller grått. :-)

    SvaraRadera