lördag, november 21

jag såg ljuset

4 pass denna vecka. Kanske börjar jag komma ikapp ätandet med träning? Imorse fick jag med mig min äldsta bonustjej till förmiddagens styrkepass på Friskis. Jäsiken vad vi hävde armar och plankade! LillTyran och Pappan åkte till Runsten för att se på Moan som hopptävlade på sin alldeles egna häst.
Återträff hemma för lunch, sedan packade vi Haglöfssäcken med fika och gav oss av mot Telge Hus.
Vilken vacker dag vänner! Sol och blå himmel! En efterlängtad dag när de senaste har bjudit på ogästvänligt klimat.
LillTyran gick och gick och gick på vår promenad. Och sprang. Hittade en kotte. Hittade en bajskorv. Gick och gick, backe upp & backe ned. Orkade inte bära kotten längre. Sprang och sprang. Hittade en bajskorv till. Letade efter båtar. Gick över en bro under vilken ett troll bor.
Sådana äventyr kräver återhämtning så vi hittade en glänta där vi såg fartygen i inloppet till Södertälje kanal medan vi avnjöt varm choklad, kaffe, smörgås och kakor. Så gick solen ned och kylan kom och vi gick hem igen med rosor på kind och solsken i blick trots att solen försvunnit.

4 kommentarer:

  1. Vilken underbart mysig dag det låter som! Gillar Tyras bajskorvspotting, förresten.

    Måste dessutom brista ut i ett starkt HEJA DIG över all träning denna vecka!

    SvaraRadera
  2. Maximys verkligen! Tyr såg bajskorvar överallt och jag hyser en sällsam förtjusning för själva ordet. Därför måste det berättas om alla dessa bajskorvar! Nu ligger jag magsjuk med muskelvärk och kan inte avgöra om det hänger ihop eller om det helt enkelt är en risig mage i kombination med träningsvärk..?

    Tack tack för påhejjandet! Ses vi i veckan? Hursom hörs vi och bokar in fler pass för dig!

    SvaraRadera
  3. Johanna, din länk till min blogg verkar inte fungera??? Den säger att jag inte uppdaterat på 4 veckor men jag uppdaterar ju nästan varje dag, märkligt. Mia har likadant på min länk, alla har vi blogspot.. Mkt märkligt.
    Hoppas att allt är bra förövrigt och att magen/träningsvärken är på bättringsvägen.

    SvaraRadera
  4. Marie: Jag har också noterat det. Gör ett försök att ta bort den och lägga in den ånyo. Fatta att jag fick användning för ordet ÅNYO! Underbart!

    SvaraRadera