måndag, november 23

rycken vetty

Damn vad ond den är! Som om inte magsjuka är straff nog, nej nej, ryggen ska totalt spåra ur av 24-timmars ryggläge.
Har dock sovit mig frisk från magsjukan tror jag. Sov middag två gånger igår på dagen, somnade gott i vanlig tid på kvällen och vaknade kl. 12 idag. Sicket sovmaraton! Åt en knäckemacka och drack te och kände mig som Xena. Hämtade Tyran på dagis, mötte upp mamma på stan, fikade och lekte på Barnens Hus, promenerade hem, lagade mat och fick skitaont i ryggen. Ända sedan jag såg filmen JÄGARNA har jag haft repliken "rycken vetty" i minnet. Smakat på orden. Viskat dem lite för mitt inre. Önskat att jag en dag skulle få använda dem på riktigt. För att det låter så coolt. Rycken vetty.
Nu så, nu kör jag den alltså. Men inte är det coolt. Inte alls coolt att ha ont i ryggen. Hoppas den håller för en dagstur till Norrtälje med bil imorgon. Annars får jag väl helt sonika under stora svårigheter ta mig ur bilen och dubbelvikt upplysa våra värdar: RYCKEN VETTY! Undrar om de sett JÄGARNA?

2 kommentarer: