torsdag, april 1

Farbrorn och bröderna

Tyra och hennes polare på dagis har varit på Artursberg och sjungit idag. När jag frågade henne om det var roligt att sjunga för tanterna och farbröderna satt hon tyst en stund och funderade. Sedan konstaterade hon att "Jag tycker om fajbon. Och böderna." Något annat om dagens eskapader förtäljer hon icke.

Själv har jag pyntat jobbet med ris och blomster som snabbt åkte undan av hänsyn för allergikerna. Otack är världens lön. Fast förstås är det mer synd om astmatikerna än dekoratören.

Imorgon spenderas långfredagen i Zinken med mina bästisar och barn. Sambon får städa och vara ambulerande förälder under Scania Cup. På påskafton vankas knytkalas i Bårsta. Sen finns det två långa röda dagar till att fylla! Hoppas på vackert väder och parkliv, picknickpromenader och påskägg i överdrift.

GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

  1. Men ÅH! Jag vill också ha tonåriga bonustjejer! Och ÅH!! Jag önskar jag haft en bonusmamma som du då jag växte upp!!

    SvaraRadera
  2. Kom och var med! Ojämna veckor är det fri tillgång på Skogsgatan. Såvida de är hemma och inte i stallet/baskethallen förstås!

    SvaraRadera