tisdag, april 27

FF-helg

Vilken spännvidd jag har i mitt liv!
Kommande helg har jag storfamilj och får fira valborg med mina fina systrar och deras familjer. Det blir massa tjejer, massa barn, massa grillos, en och annan hund och ett par snubbar. Nån stackars brasa klämmer vi väl in också.
Påföljande helg ska jag vara helt solo från fredag till söndag! Bara jag hemma på hela helgen. Familjefritt! Vad är det första jag tänker då? Att jag skulle passa på att

rensa förrådet?
läsa en bok om dagen?
gå på teatersupé?
bjuda hem en massa intressanta och roliga människor?
städa alla skrymsler och vrår?
träna ett pass om dagen?
slipa och olja köksbordet?

Ja ni fattar, någonting nyttigt, nödvändigt eller intellektuellt.
Nä - det enda jag tänker på är att SOVA!!! Då snackar vi ingen fjuttig obruten nattsömn, vi snackar spannet 12-20-timmars sömn! Vi snackar tonårskoma! Vi snackar liggsår vänner! Liggsår!

LillTyran var helt på det klara över vad som gäller nästa helg. Pappan upplyste att de ska till farmor och farfar. När jag med låtsad förtvivlan ömkade över vad jag skulle göra då helt själv kvar hemma upplyste Tyran om att jag ska stanna hemma och städa. Så det får väl bli ett par tag med kvasten innan de kommer hem på söndagen. Hur man än biter sig loss från kvinnobojan känner man tyngden kvar runt vristen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar