lördag, april 3

Tjejgrej

LillTyran blev kvar hemma hos mostern efter påskimiddagen. Somnade sockerstinn i kusinens stora säng med Doris och Nisse i akvariet som rumskamrater. Tur att hon är etablerad och utrustad med egen pyjamas och tandborte för spontana övernattningar!

Fick rå om mina stora bonustjejer alldeles ifred från småungar och pappor. Vi låg i storsängen och snackade, åt godis, fnissade, retades, youtubade och tjyvnöps. Som så ofta i dessa stunder av närhet och avslappnat umgänge så händer det mig att jag regregerar tillbaks och in i ett alldeles fjortishärligt tillstånd! Det är så otroligt upplyftande att släppa på alla vuxna spärrar och gå in i det vi pratar om utan att värdera eller bedöma, tycka eller tänka. Vilka härliga hysteriska fniss och galna garv det blir! Pappan som kommer hem mitt i detta har inte en chans att ta sig in i den tjejiga gemenskapen. Förvirrad, besvärad och helt utanför blir han stackarn. Men hey - vem bryr sig om killar i dessa stunder!!?

Jag är så glad och tacksam att ha fått denna bonus i mitt liv! Tonåringar is the shit!

4 kommentarer:

  1. Vill bestämt minnas att jag skrev en kommentar på detta igår. Frågan är bara varför jag inte lyckades publicera den? Försöker igen:

    Du får mig att önska mig bonustonårsdöttrar! Och dessutom önskar jag att jag själv haft en sådan bonusmamma som du då jag växte upp. Heja er! Kramar

    SvaraRadera
  2. Mia, din kommentar hamnade under inlägget innan detta. Men sådär fina ord får du gärna lägga båd här och där!!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Yeeey tonåringar is the shit!! :)

    SvaraRadera
  4. Verkligen Matilda! Välkommen till min blogg sötis!

    SvaraRadera