onsdag, december 30

Det sista skälvande dygnet

inledes i skrivande stund. Inget märkvärdigt med det dygn jag nu lämnar bakom mig. En onsdag bland onsdagar. Förutom att vi haft stormiddag hemma vilket inte är brukligt en vanlig onsdag. Och jag har spelat Mario Kart till tummen krampade. Inte heller en vana jag är trogen någon dag i veckan. Men det mest udda med denna kväll är att sambon sover sedan länge! Mycket sällsynt att han går och lägger sig innan jag gör det. Det har hänt en gång förut. Då vaknade han skitsjuk dagen efter. Känner att vårt nyårsfirande hos goda vänner inte är helt ohotat. Förra året kom min magsjuka mellan oss och firandet, så i år vill vi få ta på kalasstrumbyxor, snyggskjortan och hårspännen och ge oss iväg på baluns! Undrar om jag ska ligga och rabbla friskmantran i sambons öra halva natten så han från ett undermedvetet plan vaknar som Karl Alfred? Fast utan pipa och den fåniga kortärmade skjortan. Så får det nog bli. God natt, gott slut och gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar