söndag, december 6

gissel

hittar publicerade bilder av mig själv på internet. Igen. Det är inga särskilt spektakulära eller otäckt oanständiga bilder, men det är bilder på mig och min familj, och en på mig i bikini från i somras. För mig är det fullständigt obegripligt hur man lägger ut en sådan bild för allmänn beskådan utan att kolla att det är OK med mig. Hade jag fått frågan hade jag sagt nej nej hemskt mycket nej, absolut inte tack. Det är gisslet med den moderna tekniken - den personliga integriteten är för långsam för de många megapixlarna och de breda uppkopplingarna.

Nåväl.

Såg en IPHONE igår kväll. Fick dunster i ögonen och hjärtklappning. Fick känna. Väga i handflatan. Glida med fingertoppen över touchskärmen. Åh, det var så vackert. VILL HA! Tomten - hörde du det? VILL HA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar